Lähtö veneelle 12.6

Lento lähti aikaisin klo 7:35. Mieheni yllätti minut kentällä ja toi aamutuimaan shampanjaa, ihanaa! Odotellessamme koneeseen pääsyä näimme kaksi poliisiautoa lentokoneemme vieressä. Sanoin Artolle jonkun vangin tuovat varmaankin samalle lennolle ja tulee istumaan meidän viereen, koska meillä on paikat koirien takia viimeisellä rivillä. Niinhän siinä kävi. Vanki ja 3 poliisia istui meidän paikoilla ja me jouduimme istumaan heidän eteen. Emme kyllä moista tunnetta ennen ole kokeneet.

Lähtö kotoa

Pariisiin saavuimme, helle 30 astetta.  Lähdimme kentältä vuokra-autolla ja ajomatka Arcachoneen kesti 7 tuntia.

Ihmettelimme kun veneen myyjä ei ole soittanut. Kun saavuimme satamaan veneemme ei ollutkaan laiturissa. Soitimme heti myyjälle mutta ei hän vastannut. Lähdimme katsomaan onko veneemme telakalla, mihin se nostettiin kun lähdimme täältä. Siellähän se oli. Telakalla selvisi, että työt oli kesken ja vene laskettaisiin seuraavana päivänä klo 14:00. Telakan ystävällinen työnjohtaja soitti meille hotellihuoneen, johon voimme viedä  myös koiramme. Mutta sitten todettiin tai siis Arto, että nyt näemme myös pohjan myrkkymaalattuna sekä trimmien asennuksen ja potkurit. Jännästi alkoi meidän reissu!

Vene testialtaassa

Aamulla vein koirat pissalle. Palatessa Artolla oli jo kiire veneelle katsomaan miten lopputyöt siellä edistyy. Vene oli valmis niin kuin työnjohtaja silloin lupasi. Vene laskettiin ensin pieneen altaaseen ja siellä tarkastettiin, että kaikki toimii ja sitten vasta mereen. Samaisen työnjohtajan kanssa tehtiin koeajo merellä. Kaikki toimi moitteettomasti.

Mirja polkupyärällä

Arto on laitellut venettä ja minä lenkkeillyt koirien kanssa ja ajellut pyörällä. Olen käynyt kauppahallissa, torilla, kaupoissa, terasseilla ja saanut todella ystävällistä palvelua. Täällä ei osata englantia mutta palvelu pelaa. Pienet koiramme huomataan ja saavat paljon paijauksia. Tänään Roosa tippui veteen. Olimme menossa lenkille ja hihna kiinni, onneksi sain heti ylös.  Tänään bongasin 2 suomalaista miestä. Hotellit ovat vielä suurimmaksi osaksi kiinni. Turistikausi alkaa vasta heinäkuussa. Ihana paikka.

Hyttiemäntä menee nyt laittamaan iltapalaa rakkaalle miehelleen.

Pinkki vene Auringonlaku Arcachon

4 vastausta artikkeliin “Lähtö veneelle 12.6”

1. Kiitos Mirja, että pääsen mukaan seuraamaan seikkailuanne. Onnea matkaan! Toivotaan, että tuulia on sopivasti, ei liikaa, muttei liian vähänkään, niin että matka edistyy ja saa kokea hulppeaa menoa valtamerellä.

Täällä Suomessa on kaikkea muuta kuin hellettä. Tänäkin aamuna täällä Kallaveden rannalla lämpötila on +10, tuulee ja sataa tihuttaa. Tekisi mieli olla jossain ihan muualla.

Terveisin
    Marketta

2. Nauttikaa Ranskan helteistä, Suomessa luvassa viileä ja sateinen Juhannusviikko, perinteisesti. Turvallista matkaa kun liikkeelle pääsette!